Samsung

Nowa technologia reklamowa w telewizorach Samsung

Na polskim rynku pojawiły się ekrany SMART z technologią Audience Measurement. Rozwiązanie zostało wprowadzone przed firmę Samsung. Nowa funkcja pozwala nie tylko na wyświetlanie treści promocyjnych, ale także mierzy ruch przed ekranem.

Samsung Audience Measurement

Nowe ekrany Samsung Audience Measurement posiadają system wewnętrznego monitoringu, który mierzy ruch przed monitorem. Zainstalowana kamera umożliwia sprawdzenie, ile, a także jakie osoby są zainteresowane treściami wyświetlanymi na ekranie. Efektem jest dopasowanie reklam do klientów. Przykładem może być ekran zamontowany w drogerii – inne reklamy prezentowane będą dla kobiet, a inne dla mężczyzn. Technologia stosowana przez Samsunga pozwala na rozpoznanie przechodzących obok ekranu ludzi z odległości 5 metrów. Zapisywana jest nie tylko informacja o płci, ale także o liczbie osób, które miały kontakt z treścią, jaka była wyświetlana na monitorze. Odnotowywany jest również czas trwania kontaktu z treścią. Zgormadzone dane zapisywane są na serwerze MagicInfo.

Kamera zamontowana na monitorze działa w oparciu o system Samsung MagicInfo. Służy on do zarządzania treściami wyświetlanymi na ekranie LFD. Kamera instalowana jest za pomocą taśmy ze specjalnym rzepem bezpośrednio na monitorze. Dla wielu osób zapewne ważną kwestią jest to, że kamera oraz monitory nie przechowują informacji o użytkownikach, dzięki czemu nie ma żadnego problemu z prawem autorskim, a także kwestią wykorzystania wizerunku.

Na rynku od kilku lat

Choć technologia Audience Measurment na rynku pojawiła się już przed kilkoma laty, to ze względu na wysokie koszty, nie była aż tak popularna. Wychodząc temu naprzeciw, marka Samsung dołożyła wszelkich starań, aby system Audience Measurement był dostępny w przystępnej cenie. Wówczas zyska szersze grono nabywców. Zaletą systemu, który znalazł się w ofercie Samsunga jest skalowalność. Oznacza to możliwość rozbudowy. I tak na przykład kupując monitor oraz system MagicInfo, w miarę swoich możliwości, z czasem można dokupić kamerę wraz z niezbędnym oprogramowaniem i licencją.

Najlepsza forma promocji

Ekrany wykorzystujące technologię Samsung Audience Measurement przeznaczone są do promocji treści wizualnych w przestrzeni publicznej, tzw. Digital Signage. Jest to jedna z najnowocześniejszych form promocji w sprzedaży. Na Digital Signage składają się nośniki i oprogramowanie pozwalające na tworzenie, publikowanie, a następnie zarządzanie treściami wizualnymi w przestrzeni publicznej. Ekrany z technologią Audience Measurement coraz częściej zastępują tradycyjne plakaty, tablice informacyjne, czy też standardowe reklamy.

Oferta dla biznesu

Samsung Audience Measurement to ciekawe rozwiązanie dla biznesu. Dlatego też marka Samsung rozbudowuje swoją ofertę. System znajduje swoje zastosowanie w biurach, sklepach, salonach kosmetycznych, fryzjerskich i nie tylko, a także w restauracjach, lotniskach czy dworcach. Lista, gdzie wykorzystywać można system Audience Measurement jest bardzo rozległa i wciąż się poszerza.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *